ELTE "FUTBALLCENTRUM"Bölcsész Labdarúgó Liga 2009/2010
Heti kérdés
Lezárt szavazások
 
Információk
 
Cikkek,videók
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
A-liga
 
B-liga
 
Kari bajnokság játékszabályok/kiírás 10/11
 
Csapatok
 
Heti kérdés
Lezárt szavazások
 
Szabályok,kiírás

 

 


Mezek, cipők, sportszárak, labdák, sportfelszerelések kiváló áron, kiváló kiszolgálással!

 


 TARTALOM: 

 

1. A bajnokság kiírása

 

2. Tudnivalók

 

3. Játékszabályok


1. Kiírás:

 

Az 2009/2010-es ELTE Télibajnokság mezőnye 16 csapatból áll. A  csapatok rájátszásos rendszerben mérkőznek meg egymással. 

Az alapszakaszban két nyolcas csoportban játszanak körmérkőzéseket. A hét mérkőzés után a két csoport, első

négy helyezettje jut a rájátszás Felső-házába. A többi csapat az Alsó-házban folytatja a küzdelmeket.

A rájátszás:a csapatok a velük együtt továbbjutó ill. kieső csapatok alapszakasz eredményeit viszik tovább, max .9 pontot (3 ellenfél  elleni mérkőzés pontjait, góljait). A rájátszásban a másik csoportból érkező 4 új ellenféllel játszanak még, és az így szerzett pontokat a hozott pontokhoz hozzáadva alakul ki az Alsó-ház és a Felső-ház végeredménye!  

 

Összesen minden csapat 11 mérkőzést (7-et az alapszakaszban, 4-et a rájátszásban) fog játszani.

 

A Felső-ház első három helyezettje részesül díjazásban (kupa, érem, oklevél. labda, sör,pezsgő). Az Alsó-ház bajnoka külön díjazásban részesül. A többi résztvevő oklevelet kap.

 

A torna gólkirálya (alapszakasz és az összetettben győztes játékosok külön díjazásban részesülnek) és a legjobb kapusa különdíjakat kapnak! 

 

A bajnokság utolsó fordulójában - az utolsó meccset követően - 20:00-tól lesz az ünnepélyes díjátadó, ahol minden csapat megjelenésére számítunk! 


A végeredmény megállapítása a következők szerint zajlik:

 

1.                      pontszám

 

2.                     gólkülönbség 

 

3.                      több rúgott gól

 

4.        egymás elleni eredmény

 

 

 


2. Tudnivalók:

 

 

Nincs halasztás a bajnokság folyamán.

Ha egy csapat nem tud megjelenni a meccs időpontjában ( telefonon szerdáig jelezze a szervezőknél), ill. 5 percnél többet késik és nincsenek meg min. 3+1 –es felállásban, akkor 5-0 eredménnyel zárul, játék nélkül a meccs.

Ha két esetben nem tud kiállni egy csapat, akkor az automatikus kizárással jár.


3. SZABÁLYOK:

 

1. JÁTÉKTÉR, LABDA:
A játék a fehér vonal által meghatározott, kézilabdapálya nagyságú pálya.  A vonal a játéktérhez tartozik. A labda 5-ös méretű. A labdáról minden csapatnak gondoskodnia kell!

2. JÁTÉKOSOK SZÁMA:
Legfeljebb 6 fő, 1 kapus és 5 mezőnyjátékos. A mérkőzés elkezdéséhez minimum 4 fő szükséges. A mérkőzésnek vége van, ha a meccs folyamán bármely okokból 4 fő alá csökken a játékosok száma egy csapaton belül. Cserélni folyamatosan lehet. Cserezóna csak a saját térfélen van. Előbb a lecserélt játékosnak kell elhagynia a játékteret, utána mehet csak be a másik játékos. Ugyanaz a játékos egy ligán belül több csapatban nem játszhat.

3. A JÁTÉK KEZDETE:
A meccs kezdőrúgással kezdődik. A játékvezető dönti el a kezdés jogát. Az egyik félidőt az egyik, a másik félidőt a másik csapat kezdi. A kezdőrúgást a játéktér középpontjáról kell elvégezni az ellenfél térfele felé. A kezdőrúgásnál az ellenfél 5 méternél jobban nem közelítheti meg a labdát. Kezdőrúgásból közvetlenül gól szerezhető.

4. KAPUS JÁTÉKA:
A kapusról is van szöglet. A kapus a játékban lévő labdát berúghatja az ellenfél kapujába, azaz gólt érhet el.(kézzel nem szerezhet gólt) Az ellenfélről az alapvonalon túljutott labdát a kapus csak kidobhatja. A hazaadást, a bedobást a kapus nem foghatja meg.

5. SZABÁLYTALANSÁGOK:

A nagypályás szabályok az irányadóak .

Eltérés: Tilos a becsúszó szerelés! Szabadrúgáskor és középkezdéskor az ellenfél 5 méteren belül nem tartózkodhat. 

A bíró ha szükség van rá, először szóban figyelmezteti a szabálytalan vagy sportszerűtlen játékost, aztán sárga lappal, majd a második sárga lappal 2 percre állítja ki a játékost, majd pirossal végleges kiállítás következik, amikor a csapat 5 perces hátrány után kiegészülhet, egy másik játékossal.   

6. SZÖGLET, BERÚGÁS, BEDOBÁS:


Ha a labda hozzáér a sátorhoz, azon irányt változtat, akkor annak a vonalából berúgással jön az ellenfél.

A szögleteket a sarokpontról kell elvégezni. Az ellenfél 5 méteren belül nem állhat. Az oldalvonalat elhagyó labdát bedobással és berúgással is játékba lehet hozni. A labdát a pályán kívülről kell bejuttatni, szabályosan. Az ellenfél ilyenkor 1 méteren belül nem állhat a dobó játékoshoz. Itt is érvényes a 4 másodperces szabály.

7. BÜNTETŐ:
A hét méteres vonalról kell elvégezni. A kapust és a büntetőt elvégző játékost kivéve mindenkinek a kilences vonalon kívül kell állnia. A kapusnak a rúgás pillanatáig a gólvonalon kell maradnia. Ha a büntetőből nem lesz gól, akkor a kipattanó labdával folytatódik a játék.

8. GÓL:
A nagypályás szabályok szerint. Bedobásból és berúgásból közvetlenül gól nem szerezhető, viszont szögletből, középkezdésből igen.

 
Partnereink

 

hadikkavehaz.blog.hu/

szatyorbar.blog.hu/

 

 

 
História
 
KÉPEK
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2005-10-26
 
2009/10 kari bajnokság
 
2008/09 Kari bajnokság
 
2007/08 Kari Bajnokság
 
2006/07 Kari Bajnokság
 
VI. ELTE TÉLI BAJNOKSÁG
 
V. ELTE Télibajnokság 2010
 
2008/09 IV.ELTE Téli Bajnokság
 
2007/08 III.ELTE Téli Bajnokság
 
2006/07 II.ELTE Téli Bajnokság
 
2005/06 I.ELTE Téli Bajnokság
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints